سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم

روز مبارک سوم شعبان المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسدارى از مکتب مترقى اسلام است به عموم هم میهنان و بخصوص پاسداران انقلاب اسلامى تبریک عرض و بحق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است، پاسدارى که هرچه داشت، در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنى امیه نجات داد… اگر فداکارى پاسداران عظیم الشان اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان رژیم بنى امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه معرفى مى شد و زحمات نبى اکرم (ص) و اصحاب فداکارش به هدر مى رفت…همه پاسدار اسلام و حکومت حق باشید. در اینجا پاسدارى این است که این حکومت، حکومت عدل باشد و پاسدارى از عدالت باشد.پاسدارى از عدالت این است که پاسدار خودش موصوف به عدالت باشد تا بتواند پاسدارى از عدالت کند…




تاریخ : شنبه 94/3/2 | 6:4 عصر | نویسنده : احدی | نظر

مـهـم تـریـن صـفـات پـاسـداران بـرجـسـتـه انـقـلاب اسـلامـى کـه امـروزه قابل الگو گیرى باشد چنین است :
1-تـوحـیـد: پـاسداران برجسته انقلاب اسلامى توحید را با تمام وجود حس کرده بودند. آنـان خدا را در همه حال حاضر و ناظر مى دیدند. کارهاى خود را خالص براى او انجام مى دادند و براى کسب رضاى او سخت مى کوشیدند.
2=ایـمـان انقلابى : راز مهم توان بالاى آن عزیزان ، در ایمان انقلابى آنان نهفته است . آنـان به اهداف والاى انقلاب اسلامى سخت ایمان داشتند. پیروزى را باور داشتند و در این مسیر مقدس ‍ سخت مى کوشیدند.
3- مـطـالعه مستمر:پاسداران برجسته انقلاب اسلامى همواره براى افزایش سطح فکرى خود مطالعه مى کردند و از هر فرصت کوتاه بهره مى جستند تا با مطالعه کتب مهم دینى و اعتقادى ، اندیشه خود را ارتقاء بخشند.
4- ارتـبـاط بـا روحـانـیـت مـتـعـهـد: پـاسـداران بـرجـسـتـه انـقـلاب اسـلامـى چـه در دوران قـبل از پاسدارى و چه در دوران پاسدارى خود همواره با روحانیت متعهد ارتباطى دوستانه و عمیق داشته اند.
5-کـوتـاهـى آرزوهـا: آرزوهـاى مـادى پـاسـداران برجسته انقلاب اسلامى همواره کوتاه و جـزئى بـوده اسـت . آن قـدر کـوتـاه کـه گویى هیچ آرزوى دنیوى نداشته اند. مهم ترین آرزوهاى اینان ، بعد معنوى داشت . براى مثال ، دیدار امام خمینى (ره ) و کسب مرتبه شهادت در راه خدا از جمله مهم ترین آرزوهاى اینان بود.
6-تـفـریـحات سالم :پاسداران برجسته انقلاب اسلامى اغلب به صورت ناخواسته ، هـمـواره تـفـریـحـات سـالم را داشـتـه انـد. ایـنـان بـه دلیـل نـیـازهـاى جبهه ، مدام در حال سفر به نقاط مختلف کشور و یا شناسایى مناطق مختلف جنگى بوده اند که در عین انجام وظیفه ، نوعى تفریح سالم نیز به حساب مى آمد. گفت و گـو و شـوخـى هـاى دوسـتـانـه بـا سایر رزمندگان اسلام از دیگر تفریحات سالم آنان بـوده اسـت . پـیـاده روى هـاى طولانى ، موتور سوارى و رانندگى در جاده هاى خطرناک و خـاکـى در عین این که لازمه اجراى ماءموریت هاى آنان بود به منزله تفریح نیز به شمار مى رفت .
7-سخنرانى : پاسداران برجسته انقلاب اسلامى ، افکار درخشان را در ذهن خود انبار نمى کردند بلکه با سخنرانى مداوم براى نیروهاى خود، هم آنان را به لحاظ روحى درآمادگى مستمر نگه مى داشتند و هم خود نشاط روحى به دست مى آوردند.
8-پـرداخت خمس : پاسداران برجسته انقلاب اسلامى ، از نظر مادى درآمد چندانى نداشتند اما با این حال از همان اندک در آمد خود حقوق واجب مالى خویش مانند خمس را مى پرداختند و هم به نیازمندان جامعه انفاق مى کردند. برخى پا را از این هم فراتر گذاشته بودند و با حقوق خود، هدایایى تهیه مى کردند و به دیدار خانواده شهدا و عیادت جانبازان مى رفتند.
9-ساده زیستى : پاسداران برجسته انقلاب اسلامى ساده مى زیستند. بسیار شده بود که اگر لباس نویى به دست انها مى رسید آن را به نیازمندان و یا رزمندگان جوان تر از خـود مـى بخشیدند و خود همچنان لباس ساده را بر تن مى کردند. زندگى شخصى اینان بـسـیار ساده بود و عجیب این بود که همان را کافى مى دیدند و حتى در اندیشه هم آرزوى افـزایـش آن را نـداشـتـنـد و اگـر کـسـى بـانـى مى شد و تلاش مى کرد تا به زندگى شـخـصى آنان توسعه بخشد اغلب با اعتراض آنان مواجه مى شد و چه بسا آن کالاى به ظاهر اضافى را به نیازمندان مى بخشیدند.
10-عـلاقـه شـدیـد بـه هـمـکـاران : پـاسـداران برجسته انقلاب اسلامى به فرماندهان ، هـمـکـاران و نـیروهاى خود سخت علاقه داشتند. غیبت نمى کردند. تهمت نمى زدند. دروغ نمى گـفـتـنـد و اگـر مـى شـنـیدند کسى پشت سرشان چیزى گفته است برایش طلب بخشش مى کـردنـد و گاه مى شد دو رکعت نماز مى خواندند، آنگاه هم خود مى بخشیدند و هم از خدا مى خواستند او را ببخشد.
11-تواضع : در رفتار پاسداران برجسته انقلاب اسلامى با نیروها مى توانستى شاهد تواضع فراوان اینان باشى . اینان نه تنها خود را برتر از دیگران نمى دیدند بلکه با حرکاتى نظیر شستن ظروف و گاه لباس هاى رزمندگان اسلام ، نظافت سرویس هاى بـهـداشـتـى ، کـمـک در بـارگـیـرى و یـا تـخـلیـه مـهـمـات و امثال آن چنان رفتار مى کردند که رزمندگان اسلام ، عاشق اخلاق و رفتارشان مى شدند.
12-خـود را نـدیـدن : رفـتـارهـاى پاسداران برجسته انقلاب اسلامى نشان از آن داشت که اینان به عصاره دین یعنى خود را ندیدن رسیده بودند.  رحیم احدی  .




تاریخ : شنبه 94/3/2 | 6:1 عصر | نویسنده : احدی | نظر




تاریخ : شنبه 94/3/2 | 5:54 عصر | نویسنده : احدی | نظر

فواید 100 قدم پیاده روی بعد از شام

اگر عادت دارید بعد از شام جلوی تلویزیون یا کامپیوتر بنشینید، بهتر است آن را با یک عادت درست جایگزین کنید و 15 دقیقه قدم بزنید. کارشناسان عقیده دارند، دست کم 100 قدم پیاده روی بعد از شام وضعیت سلامت عمومی تان را بهتر می کند که شامل هضم بهتر غذا، سوزاندن کالری، کنترل بهتر قند خون و تری گلیسرید در بدن می شود.

در این مطلب برای تان می گوییم که چطور یک پیاده روی 15 دقیقه ای بعد از شام می تواند به سلامت تان کمک کرده و از بروز مشکلات گوناگون جلوگیری کند.

 

کمک به گوارش
فرایند هضم غذا سریعا” بعد از خوردن شروع می شود و شیره و آنزیم های معده که مسئول گوارش هستند در همین زمان فعال می شوند. اگر فرد پس از خوردن شام قدم بزند، فرایند ترشح آنزیم ها برای هضم بهتر بیشتر خواهد شد. در نتیجه از بسیاری از بیماری ها و مشکلات شکمی مانند ترش کردن معده یا بد هضمی که اغلب افراد از آن شاکی هستند، جلوگیری می شود.

 

تقویت متابولیسم
به غیر از الگوی خورد و خوراک و کالری دریافتی داشتن فعالیت بدنی و تحرک یکی از عوامل اصلی تقویت متابولیسم می باشد. از این رو توصیه می شود بعد از خوردن شام پیاده روی کنید تا فرایند سوخت و ساز در بدن تان بیشتر شده و عملکرد سایر اعضای بدن تقویت شود.

 

کمک به خواب
عادت رفتن به رختخواب بعد از خوردن شام بدون شک برای سلامت تان خوب نیست. چند دقیقه قدم زدن تاثیرات شگفت انگیزی در بر دارد. این قدم زدن نه تنها گردش خون در بدن را بهتر می کند بلکه استرس را نیز کاهش می دهد. به همین دلیل کسانی که بعد از شام تقریبا” 100 قدم راه می روند، خواب شبانه خوب و لذت بخشی دارند.

تقویت گردش خون
15 دقیقه قدم زدن بعد از شام غیر از اینکه میزان چربی خون یعنی تری گلیسیرید و کلسترول را پایین می آورد، به سیستم گردش خون و خون رسانی در کل بدن کمک می کند. دلیلش هم این است که راه رفتن اکسیژن رسانی به قلب را بهتر کرده و در نتیجه گردش خون بهتری خواهید داشت.

 

کنترل میزان قند خون
اشخاصی که از دیابت نوع دوم رنج می برند می توانند از فواید پیاده روی بعد از شام بهره ببرند. بعد از خوردن شام میزان قند خون به خاطر خرد کردن اجزای مواد خورده شده بالا می رود، اما وقتی بعد از شام راه می روید، بدن بطور فیزیکی فعال شده و گلوکز بیشتری از خون را مصرف می کند بنابراین میزان قند خون تنظیم می شود.

 

کمک به کاهش وزن
پیاده روی 15 دقیقه ای بعد از شام نه تنها یکی از ضروریات زندگی سالم است بلکه نقش مهمی در کاهش وزن دارد و یکی از مفید ترین و ساده ترین شیوه های داشتن وزن متعادل می باشد، چون به غیر از سوزاندن کالری سلامت عمومی بدن را تقویت می کند.




تاریخ : دوشنبه 94/2/21 | 11:21 عصر | نویسنده : احدی | نظر

یکی از شاگردان مرحوم شیخ رجبعلی خیاط نقل کرده است که پس از فوت مرحوم شیخ رجبعلی ، ایشان را خواب دیدم . از اوسوال کردم که در چه حالی هستی ؟ گفت فلانی من ضرر کردم! با تعجب به ایشان گفتم شما ضرر کردید؟! چرا؟ شیخ جواب داد : زیرا خیلی از بلاهائی که بر من نازل می شد ، با توسل ، آنها را دفع می کردم، اما ای کاش حرفی نمی زدم و چنین نمی کردم، چون الان می بینم برای آنهائی که در دنیا ، بلاها را تاب آورده اند و صبر پیشه کرده اند ، اینجا چه پاداشی می دهند.




تاریخ : پنج شنبه 94/2/17 | 3:9 عصر | نویسنده : احدی | نظر

خواص معجزه آسا

استفاده از زرشک و آب زرشک به  قدیم  الایام می رسد که پزشکان سنتی گذشته به دلیل  توصیه خود به اشخاص آن زمان سعی در معالجه بسیاری از امراض داشته اند که انسانها امروزه نیز بی بهره نیستند. معمولاً هر وقت که بحث از آب زرشک به میان می آید در ذهن افراد بطری های آماده آب زرشک که بر روی برچسب آن نوشته شده آب زرشک طبیعی تداعی می شود، وقتی با دقت به برچسب که باید نشانگر سلامت محصول باشد دقت کنیم متوجه می شویم که محصولی که قرار است مصرف کنیم طبیعی نبوده و حتی حاوی نگهدارنده های شیمیایی که خود آنها برای دستگاه گوارش مضر هستند می باشد. وقتی صحبت از طبیعی بودن محصولی به میان می آید باید خود دست به کار شد و آن را آماده و مصرف کرد.نکاتی که باید در مورد آب زرشک توجه کرد این است که ابتدا باید زرشک مخصوص آبگیری که ازخانواده زرشک قرمز(زرشک پلویی) است را انتخاب کرد، این نوع زرشک دارای مشخصاتی است مانند جسه ای نسبتاً بزرگتر از زرشک قرمز ، دارای رنگ آلبالویی تیره و حاوی هسته که معمولاً این نوع زرشک به “زرشک سیاه” معروف است، زرشک سیاه را می توان در بسیاری عطاری ها که هم به صورت تازه و خشک ارائه می شود و در تمام فصول سال موجود است را خریداری کرد، در ادامه به خواص درمانی و همچنین طرز تهیه آب زرشک طبیعی اشاره ای خواهیم داشت. امید است این مطلب مورد توجه شما خواننده گرامی قرار گرفته و ما را از دعای خیر خود فراموش نکنید. 

خواص درمانی

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین ث
  • تصفیه کننده خون
  • تنظیم فشارخون
  • تنظیم قند خون
  • پایین آورنده چربی خون
  • پایین آورنده اوره
  • شستشوی کبد و کلیه
  • بهترین دوست کبد و پوست
  • روشن کننده پوست صورت
  • بهترین در درمان آفت دهان
  • مفید در درمان جوش صورت و بدن
  • بهبود گوارش و کوچک کننده شکم
  • مفید در درمان سنگ کیسه صفرا
  • رفع عطش(بهترین برای افرادی که بیش از اندازه به آب احساس نیاز می کنند )
  • بهترین جایگیزین برای قرص متفورمین

طرز تهیه و روش مصرف آب زرشک

مقدار 250 گرم زرشک سیاه  را پس از تهیه و پاکسازی با آب سرد به صورت ملایم بشویید. سپس آنرا داخل ظرفی غیر فلزی با 6 تا 8 لیوان آب خیس کرده و پس از مدت 24 ساعت مخلوط را داخل مخلوط کن ریخته هم بزنید. مخلوط بدست آمده که حاصل خرد شدن کامل زرشک سیاه است را با استفاده از پارچه صاف کرده و به بطری های شیشه ای جهت نگهداری منتقل کنید.

بهتر است هر روز صبح ناشتا ترجیحاً قبل از طلوع آفتاب یک لیوان و شب موقع خواب نیز یک لیوان میل نمایید.

 نکات مهم

  • برای افرادی که مبتلا به سرفه های خشک هستند مضر است.
  • مصرف زیاد آب زرشک به صورت روزانه توصیه نمی شود مقدار گقته شده در طول 24 ساعت کافی می باشد.
  • منبع-حکیم تهرانی

 




تاریخ : پنج شنبه 94/2/17 | 3:7 عصر | نویسنده : احدی | نظر




تاریخ : دوشنبه 94/2/14 | 11:38 عصر | نویسنده : احدی | نظر

روش ها ی تحکیم خانواده  

1.      استحکام روابط میان اعضا: تفاهم ، رابطه ی صمیمی ، روابط زناشویی سالم، و ... باعث استحکام روابط میشود.همسر حامی ، پشتیبان و شریک زندگی است ."هن لباس لکم و انتم لباس هن "   (زنان به منزله ی لباسی برای شمایند وشما به منزله ی لباسی برای آنها).  

2.      پیوند بین اعضای خانواده: همسر ، نزدیکترین و محرم ترین فرد است . به او به عنوان نیمه ی تن ، حامی و پشتیبان نگاه کنیم .

3.      کسب دانش و مهارت: برای اینکه بتوان یک همسر خوب و توانا شد باید مهارتها ، دانشها و بینشهای لازم را کسب کرد .برای همین منظور لازم است کتاب های مربوط به تعلیم و تربیت ، روان شناسی خانواده ، آیین همسرداری ، و شرکت در جلسات آموزش خانواده ، مهارتهای خود را بیفزاییم.

4.      روابط سالم میان اعضای خانواده:برقراری روابط انسانی سالم و درست میان اعضای خانواده ، مهمترین عامل سلامت خانواده است . همدلی ، همکاری ، هماهنگی ، همفکری میان اعضای خانواده ، باعث ایجاد روابط سالمی در خانواده می شود . امام صادق فرمودند:"من حسن بره باهله زاد الله فی عمره"(هر کس با خانواده اش نیک رفتار باشد ، خداوند بر عمرش می افزاید.)

5.      ایجاد امنیت روانی: داشتن تعهد و و فاداری ، اعتماد ، انصاف و صمیمیت و سعه ی صدر و تفاهم متقابل ، دوست داشتن همسر ، لازمه ی استمرار روابط خانوادگی است . با این کارها ایجاد حس مسوولیت کرده و امنیت روانی در خانواده ایجاد می شود . "و ان ارضاکم عند الله اسبقکم علی عیاله"(خداوند از کسی که زمینه ی آسایش خانواده ی خود را فراهم سازد ، خشنود تر است.)

6.      تأیید همدیگر:همسر را مورد توجه قرار دهیم و رفتارهای مطلوب را تأیید کنیم . تأیید و بیان نکات مثبت در جمع نیز باید باشد . پیامبر فرمودند:"خیرکم ، خیرکم لاهله "(بهترین شما ، بهترین برای خانواده اش است.)

7.      برخورد منطقی:برخورد منطقی و به دور از پرخاشگری و تعصب موجبات تحکیم روابط می شود .

8.      جلوگیری از سوء تفاهم: سوء تفاهمات به صورت یک فرآیند مخرب و پیش رونده ، عمل می کنند . گاهی یک سوء تفاهم کوچک به تریج بزرگ شده و یک مسأله ی بزرگ را ایجاد می کند. پس سوء تفاهمات را باید برطرف کند. 




تاریخ : دوشنبه 94/2/14 | 11:30 عصر | نویسنده : احدی | نظر

فریب ما مخور آقا دروغ می گوییـــــــــــــــم 

 

به جـان حضرت زهرا (س) دروغ می گوییــم

 

چه ناله ای چه فراقـــی چه درد هجـــــــــــرانی

 

نیا نیا گل طــــــــــاهــــــــــا دروغ می گوییـــــــــم

 

تمام چشـــــــــم براهی و انتظـــــــــــــــــــار و فراق

 

و ندبـــــــه های فـــــــــــــــــــــرج را دروغ می گوییـــم

 

دلی که مأمن دنیــــــــــاست جـــــــــــــای مولـا نیست

 

اسیــــــــر شـهــــــــــــــــــــــــوت دنیــــا دروغ می گوییـــم

 

زبان سخن ز تو گوید ولـی بــــــــــــــــــــــــــرای مقــــــــام

 

به پیش چـشم خـــــــــــــــدا هم دروغ می گوییـــــــــم

 

کدام نالـــــه غـربــــــــت کــــــــدام درد فــــــــــــــراق

 

قســـم بــــه ام ابیــــــــها دروغ می گوییـــــــــم

 

خلاصه ای گل نرگس کسی به فکرتو نیست

 

و مـا به وسعت دریا دروغ می گوییــــــــم

 

مرا ببخش عـــــزیزم که باز می گویم

 

نیا نیا گل طاها دروغ می گوییـم

 




تاریخ : شنبه 94/2/5 | 4:42 عصر | نویسنده : احدی | نظر

اگر نبودی، بزرگ نمی شدیم
ورود به دوره ای جدید و حال و هوای تازه، برای همه جذاب بود و حسی شیرین در وجود همه هم کلاسی ها، تداعی عبور از دوران کودکی و ورود به نوجوانی و جست و جوی جایگاه اجتماعی می کرد؛ حسی که ناخواسته از کودکان دبستانی دیروز، نوجوانان دوره راهنمایی ساخته بود و احساس دلپذیر گفتن «آقا دبیر!» به جای  «آقا معلم!» را تو بهتر از هرکسی از آهنگ کلام نپخته و سؤالات بی در و پیکر ما می فهمیدی و چه نیکو این حس را پرورش می دادی!
یادم نمی رود، وقتی می گفتی «شما دیگه دانش آموز ابتدایی نیستید» می خواستم از خوشحالی فریاد بزنم و تو خوب می دانستی که در چه زمان این حس را در درون ما به جوشش در آوری و اگر نبود آن تحریک ها و تمجیدها، شاید هیچ گاه ما جوجه های محبوس در پوسته های دوران کودکی، جرئت سربر آوردن و رهایی از آن تنگنا را نمی یافتیم!
خدا می داند سخنان روز اول دیدارمان را نه من و نه همه بچه ها، هیچ گاه از یاد نخواهیم برد که با نگاهی سراسر مهر و عاطفه گفتی: «بچه ها این را بدانید که پیش من، تک تک شما با پسر نوجوان خودم هیچ فرقی ندارید» و من هنوز بوی صداقت این کلام را از پس سال ها، احساس می کنم... .




تاریخ : شنبه 94/2/5 | 4:40 عصر | نویسنده : احدی | نظر

  • قالب وبلاگ | بلاگ اسکای | ایران موزه