سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

هفت شین
برخی‌ از محققان‌ معتقدند که‌ پیش‌ از اسلام، در این‌ سفره‌ هفت‌ شین می ‌گذاشته ‌اند همچون‌ شمع‌ ، شیرینی‌ ، شیر، شربت‌ ، شهد و شاهدانه و یا هفت‌ گیاه‌ چیده‌شده‌ سودمند به‌ صورت‌ هفت‌چین و یا هفت‌ سینی‌ از خوردنی های‌ مطلوب است اما قرن هاست‌ که‌ در سفره‌ عید هر ایرانی‌ هفت‌ گونه‌ خوردنی‌ و سبزه‌ که‌ حرف‌ نخست‌ آن‌ سین‌ است‌، چیده‌ می ‌شود و آن ‌چنان‌ که‌ پیداست‌ سخن‌ بر سر حرف‌ سین‌ یا چین‌ یا شین‌ نیست بلکه‌ محتوای‌ سینی ها یا ظروفی‌ که‌ خوردنی‌ در آن‌ می ‌نهند اهمیت‌ دارد و محتوای‌ ظرف ها نمادهایی‌ در سفره‌ هفت‌ سین هستند.
روایات گوناگون از هفت سین
در گذشته عدد هفت‌ خوش ‌یمن‌ ،مبارک‌ و حتی‌ مقدس‌ تلقی‌ می شده است.هفت‌سین در مراسم نوروزی به روایت‌های گوناگون به وجود آمده است، گروهی از پژوهشگران بر این باورند که درجشن نوروز، میوه‌ها ، شیرینی‌ها و خوراکی‌ها را در هفت عدد از سینی‌ها می‌چیدند و بر سفره نوروزی می‌گذاشتند و آن را هفت‌سینی می‌گفتند که بعدها در طول زمان به هفت‌سین تبدیل شده است.
گروهی دیگر چنین باور دارند که در زمان‌های پیش و به هنگام نو شدن سال بر سفره نوروزی هفت شین مانند شیر، شکر، شیرینی، شربت، ... می گذاشتند که به تدریج به هفت‌سین تبدیل شده است.
گروهی دیگر بر این گمانند که ابتدا هفت‌چین یعنی هفت نوع چیدنی از درخت،بوده است که بعدها به هفت‌سین تغییر یافته است.

Description: http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/12/23/70067_513.jpgچرا «هفت» در سفره‌ هفت ‌سین‌
عدد هفت‌ که‌ جمع‌ سه‌ و چهار است، نزد ریاضیدانان‌ به‌ سبب‌ شکل‌ هندسی‌ مثلث‌ و مربع‌ که‌ اشکال‌ همگن‌ و کامل‌ به‌ شمار می‌ آیند نمایانگر کمال‌ و به‌ شکلی‌ نمادین، به‌ مفهوم‌ کثرت‌ و تکامل‌ است. هنگامی‌ که‌ از عدد هفت، یا هفت‌ هزار و... سخن‌ گفته‌ می ‌شود معنای‌ زیاد بودن‌ مد نظر است. در میان‌ اقوام‌ هند و اروپایی‌ و همچنین‌ هند و ایرانی‌ این‌ عدد خوش‌ یمن‌ و مبارک‌ تلقی‌ شده‌ و در اساس، نقش‌ این‌ عدد در فرهنگ‌ ملت ها نقشی‌ مثبت‌ است.
واقعیت های‌ طبیعی، مشاهده‌ها و تجربه‌های‌ مردم‌ در گذر زمان، نقش‌ ادیان‌ الهی‌ و باورهای‌ دینی‌ مردم‌ در توجه‌ ویژه‌ به‌ عدد هفت‌ بسیار اساسی‌ است‌ و از همین‌ روست‌ که‌ قرن هاست‌ در آیین ها و رسم های‌ ایرانی‌ نیز این‌ عدد جایگاهی‌ ویژه‌ دارد. در چیدن‌ و آراستن‌ سفره‌ هفت‌سین‌ نیز نقش‌ این‌ عدد به خوبی‌ آشکار است.
نگاهی‌ گذرا به‌ واقعیت های‌ طبیعی، کتب‌ الهی، باورهای‌ مردم، هنر معماری، موسیقی، خط‌ و نیز ادبیات‌ ملل‌ نشان‌ می ‌دهد که‌ عدد هفت‌ تا چه‌ حد مورد توجه‌ ویژه‌ قرار دارد. در قرآن‌ کریم‌ و نیز نزد مسلمانان‌ ایرانی‌ عدد هفت‌ جدای‌ از سایر عددها مورد توجه‌ قرار دارد. در برخی‌ از آیه‌ها و سوره‌های‌ قرآن‌ از عدد هفت‌ نام‌ برده‌ شده‌ است‌ و نیز قرآن‌ را مشتمل‌ بر هفت‌ موضوع‌ دانسته‌اند. مناسک‌ حج‌ هفت‌ مرحله‌ دارد و نخستین‌ قاریان‌ نیز هفت‌ نفر بوده‌اند. در کتاب های‌ آسمانی‌ انجیل‌ و تورات، بارها و بارها این‌ عدد با تأکید تکرار شده‌ است. همچنین‌ نزد زرتشتیان‌ هفت‌ امشاسپند گرامی‌ بوده‌ و در آیین‌ مهر هفت‌ اختر معتبر بوده‌ است. پیشینیان‌ ما نیز زمین‌ و آسمان‌ را دارای‌ هفت‌ طبقه‌ دانسته‌اند و به‌ زمین‌ هفت ‌اقلیم‌ می ‌گفته‌اند که‌ دارای‌ هفت‌ دریا بوده‌ است.
خلق‌ جهان‌ را در شش‌ مرحله‌ یا گاهنبار گفته‌ اند و در روز هفتم‌ که‌ پایان‌ خلق‌ جهان‌ است‌ به‌ نیایش‌ و جشن‌ و سرور می پرداخته ‌اند؛ این‌ آیین‌ هنوز مشاهده‌ می‌شود و ادامه‌ دارد. حرکت‌ و تغییر شکل‌ ماه‌ در چهار هفته، وجود خوشه‌ ستارگان‌ یا خواهران‌ هفتگانه‌ و همچنین‌ تکامل‌ جنین‌ در هفت ‌ماهگی، رویش‌ دندان‌ کودک‌ در هفت‌ ماهگی، تغییر تکاملی‌ نطفه‌ به‌ جوجه‌ پس‌ از سه‌ هفته‌ و... از مواردی‌ است‌ که‌ در طبیعت‌ مورد مشاهده‌ و توجه‌ قرار گرفته ‌اند.
باورهای‌ ملت ها نیز نمایانگر توجه‌ به‌ عدد هفت‌ و نقش‌ آن‌ است. در قدیم‌ مصریان‌ به‌ هفت‌ رکن‌ قدرت‌ معتقد بودند، کلدانی‌ها هفت‌ طبقه‌ کمال‌ و بابلیان‌ هفت‌ طبقه‌ آسمان‌ را باور داشتند، یونانیان‌ به‌ هفت‌ خدا معتقد بودند، هندوان‌ خدایان‌ هفتگانه‌ «آدی‌تیا» را می ‌پرستیدند و رومیان‌ جشن‌ بزرگ‌ هفت‌ مادر یا «سپتی ‌ماترا» را برگزار می ‌کردند.
بسیاری‌ از ملت های‌ دیگر نیز متوجه‌ این‌ عدد بوده‌اند. همچنین‌ از عجایب‌ هفتگانه‌ جهان‌ نام‌ برده‌ شده‌ است. در موسیقی‌ سنتی‌ ایرانی‌ هفت‌ دستگاه و در خط‌ هفت‌ شیوه‌ نگارش‌ تعیین‌ کرده‌اند. در هنر و ادبیات‌ نیز توجه‌ هنرمندان‌ و نویسندگان‌ به‌ عدد هفت‌ آشکار است.
در اساس‌ بین‌ اقوام‌ هند و اروپایی و نیز ایرانیان‌ و هندوان، عدد هفت‌ خوش ‌یمن‌ و مبارک‌ تلقی‌ شده‌ است و از همین‌ روست‌ که‌ در فرهنگ‌ ایرانی‌ ما  که‌ بنیانش‌ بر باورهای‌ دینی‌ استوار است‌ در سفره‌ عید که‌ سفره‌ای‌ دلپذیر و خوش ‌یمن‌ و سرشار از امید به‌ بهبودی‌ و رونق‌ بیشتر است، هفت‌ سین‌ چیده‌ می ‌شود به‌ این‌ امید که‌ سال‌ نو پر برکت‌ و مبارک‌ باشد.

 




تاریخ : جمعه 91/12/25 | 3:27 عصر | نویسنده : احدی | نظر

 

آدینه آخر

آقاجان! جمعه ها از پی هم گذشتند و رسیدیم به آدینه آخر سال و تو نیامدی! یک سال دیگر از عمرمان گذشت و پیر شدیم اما تو نیامدی.

در میان کوچه های انتظار پیر گشتیم از فراق یار ، ما نشستیم تا شمیمی از وجود بر رسد در انتظار یار ، آری جمعه های ما یکی یکی غروب شد اما تو نیامدی...

درحالی که سال جدید از راه می رسد و همه منتظر آمدن سال نو و بهار هستند ، چگونه بی تو جشن بگیریم این سال جدید را ، عید بی تو موسم دل تنگی است و فراق ، بیا که شب های انتظار با تو معنا بگیرد .

ای یوسف زهرا! ای قرار دلهای شکسته و منتظر ! ما منتظریم سال جدید را با دیدارت آغاز کنیم ، چه می شود که بیایی و همه دلهای نا امید را امیدوار کنی .

ای پادشه خوبان داد از غم تنهائی                     دل بی تو به جان آمد وقت است که باز آیی

 




تاریخ : جمعه 91/12/25 | 3:20 عصر | نویسنده : احدی | نظر

 

نکته و نظر

تبلیغات دروغ ممنوع
نکته: یکی از نزدیکان شهید رجایی می گوید: در زیر عکس معروفی که یک پیرمرد چانه ایشان را (شهید رجایی) گرفته است، ما از قول آن پیرمرد نوشته بودیم: من از تو حمایت می کنم ولی از تو می خواهم که بروی و اسلام را پیاده کنی. این تنها پوستر انتخاب ریاست جمهوری وی بود. طرح و متن این پوستر از من بود. من دیدم اگر این متن را از زبان آن پیرمرد بیاورم خیلی گیرایی دارد، ولی ایشان با متن مخالفت کرد و گفت: این دروغ است، چون این پیرمرد در این دیدار چیز دیگری به من گفت و مطلبش این نبود، هرچه ما با اصرار زیاد به او گفتیم این، یک کار تبلیغی است. ایشان گفت: نه، چاپ این عکس، به تنهایی و بدون متن کافی است.
نظر: قابل توجه مسئولان و مدیران و همه کسانی که برای رسیدن به مقصود خود حتی حاضرند دیگران را نیز تخریب کنند اگر کار و خدمت برای خدا باشد خداوند نیز انسان را در چشم مردم عزیز می کند و در غیر این صورت، خوار و ذلیل خواهد کرد، حتی اگر انسان با دوز و کلک چند صباحی هم به مقامی و پستی برسد، پس از آن به چنان ذلتی دچار می شود که صدها کارشناس و متخصص نیز نخواهد توانست چهره منفور او را در نزد مردم ترمیم کنند. سقوط برخی سیاسیون که چند صباحی مسئولیتی داشته اند درس عبرتی برای همگان است.

 

 




تاریخ : پنج شنبه 91/12/17 | 8:15 عصر | نویسنده : احدی | نظر

 

اصول مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)

مروز بیش تر صاحب نظران بر این باورند که هیچ امری در زندگی انسان برای پیشبرد اهداف او نمی تواند مهم تر و موثر تر از مدیریت و رهبری باشد ،

انسان پس از پیمودن مسیرهای پرفراز و نشیب و طاقت فرسا ، به اصول و مبانی در مدیریت دست یافته که نتیجه آن دگرگونی چهره جهان است.

استاد مطهری مدیریت را این گونه تعریف می کند :مدیریت انسان ها عبارت است از فن بهتر بسیج کردن و بهتر سامان دادن و بهتر سازمان دادن و بهتر کنترل کردن نیروهای انسانی و به کاربردن آن ها . امیر مومنان علی (ع) پس از از تشکیل حکومت ، رسالت عمده امام و حاکم در جامعه اسلامی را تعیین کرد و فرمود :خدایا ، تو آگاه باش که آن چه انجام داده ام برای سلطنت و به چنگ آوردن ثروت های پست دنیایی

نبوده بلکه تمام کوشش ها برای این بوده است که دین تو را در سطح جامعه مطرح کنم به اصطلاحات اجتماعی در شهر ها بپردازم تا بندگان ستم دیده ات را ایمنی فراهم آید وقوانین (حدود) را که رها گشته دوباره استوار و پا برجا سازم.

جایگاه مدیر در جامعهء اسلامی امام علی(ع) می فرماید:

موقعیت رهبر و فرمانده همانند موضع و نقش نخ تسبیح است که دانه ها را به هم پیوند    می دهد.وقتی رشته پاره شد دانه ها پراکنده می شوند و بدون نتیجه خواهند ماند و هیچ گاه در کنار یکدیگر جمع نخواهند شد.

آری در مدیریت مورد نظر امام علی(ع) مدیر باید بر اساس مسوولیت و وظیفه عمل کند و همچنین باید گفتار و رفتارش با هم یکی باشد و از سر هوا و هوس ادارهء امور را به عهده نگیرد چنان که فرموده است: حکومت بر اساس هوا پرستی آبی گندیده و لقمه ای گلوگیر است.مدیریت و حکم رانی برای تو طعمه نیست; بلکه بر گردنت امانتی است وکسی که از تو بالاتر است از تو خواسته که نگهبان آن باشی و وظیفه نداری در کار مردم با خواستهء شخصی خودت عمل کنی یا بدون ملاک معتبر و فرمان قانونی به کار بزرگی دست بزنی...

1. صبر و تحمل

برد باری مهم ترین رکن مدیریت وسیاست است.

  1. صداقت

یا ایها الذین امنوا الله و کونوا مع الصادقین:

ای اهل ایمان خدا ترس بوده و همراه با راستگویان باشید.

  1. امانت داری

حضرت موسی (ع) وقتی خواست برای حضرت شعیب(ع) عهده دار کاری شود دختر حضرت شعیب(ع) درباره او به پدر چنین گفت:

پدر این جوان را برای خدمت اجیر کن زیرا بهترین کار گزار کسی است که در کارش توانمند و امین باشد.

4-آگاهی و تخصص

امام علی (ع) می فرمایند:

ای مردم همانا سزاوار ترین فرد به این امر]خلافت ومدیریت[کسی است که دراجرای امور تواناترین و در فهم مسائل داناترین به فرمان خداوند باشد.

5-پرهیزگاری

پرهیزگاری عامل بازدارنده از خطا ومصونیت از لغزش به شمار می رود و از شرایط مهم مدیریت و زمامداری در نظرگاه امیرمؤمنان (ع) است.

هرکس به دامن تقوا چنگ زند سختی ها و شدایدی که به او نردیک شوند از او دور گشته و کارهایی که بر ذائقه او تلخ آمدند شیرین می گردند و موج های متراکمی که میخواهند اورا به کام خود بکشند از جلوی او کنار رفته و امور مشقت آفرین بر او آسان  می شود.

6-عدالت

امام علی (ع) می فرمایند:

برترین روشنی چشم والیان برقراری عدل در مملکت است.

7-دوری از بد رفتاری

امام می فرماید:

بد رفتاری آفت زمامداران (مدیران جامعه)است.

8-مهربانی

امیرمؤمنان(ع) در این باره می فرماید:

مهم ترین رکن سیاست مهربانی است.

امام علی (ع) در عهدنامه مالک اشتر بر این نکته تاکید فراوان دارند که:

مهربانی با مردم را پوشش دل خویش قرار ده و با همه دوست و مهربان باش.

  • 9- برخورد منصفانه با فرودستان

امام علی (ع) می فرماید:

حاکم اسلامی پاسدار الهی در زمین است.

حضرت درباره برخورد منصفانه مدیر     می فرماید:

با آنان فروتن و نرمخو و همواره گشاده رو باش و به همگان به یک چشم بنگر خواه به گوشه چشم نگری و خواه به آنان خیره شوی.

10-توجه به وضع معیشتی کارکنان

امیر مؤمنان (ع)در این باره می فرمایند:

در وضع معیشتی آنان گشایشی پدید آور زیرا این روش آنان را در اصلاح خود نیرو بخشیده و برای پاک سازی خود تشویق  می کند و آنان را از دست درازی به اموالی که در اختیار دارند بی نیاز می سازد.

11-مصمم بودن در اجرا

12-توانایی انسجام دهی و حفظ جامعه

امام علی (ع) می فرماید:

باید از تفرقه پرهیز کرد چه این که افراد تک رو و جدا شده دستخوش امیال شیطانی         می شوند همان طور که گوسفند تک افتاده طعمه گرگ می شود .

 




تاریخ : پنج شنبه 91/12/17 | 8:12 عصر | نویسنده : احدی | نظر

 

چند عامل موفقیت تحصیلی دانش آموزان

در پشت تمام موفقیت ها ( شغلی ، کاری ، تحصیلی و نظایر آن ) عوامل مختلفی است که می تواند باعث به ثمر رسیدن آن شود موفقیت تحصیلی نیز از این قاعده مستثنی نیست .

اولین و مهمترین عاملی که می تواند بستری مناسب برای موفقیت در تحصیل را همراه آورد «هوش» است . هوش توانائی عملکرد مغز است که از والدین به کودک به ارث می رسد ، گفته شده حدود 75 درصد از توانائی ها و عملکرد ذهن ما توسط وراثت منتقل می شود امّا 25 درصد مابقی توسط محیط مناسب به وجود می آید ، یعنی اگر فردی با هوش بالا متولّد شود امّا در محیطی بزرگ شود که امکانات مناسب را برای فرد به وجود نیاورد می تواند موجب پسرفت وی شود . اگر کودکتان هوش بالایی دارد امّا انگیزه لازم را برای درس خواندن نداشته باشد سدّی بزرگ برای پیشرفت او محسوب می شود . انگیزه یعنی تمایل به انجام کار و صرف انر‍‍ژی برای آن .

عامل دوم : استقامت و پایداری در برابر شکست ها و ناملایمات و خستگی هاست . در اینجا نکته ای را باید مدّ نظر داشت و آن این است که کودکان از آنجائیکه صبر و مقاومت و پایداری بزرگترها را ندارند ممکن است با یک شکست هر چند کوچک و یا خستگی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و با بهانه تراشی های مختلف درس و کتاب را کنار بگذارند . در اینجا اگر والدین کمی حوصله به خرج دهند و سعی کنند شرایط کودک خود را درک کرده ، با امیدواری به او و دادن روحیه و پاداشهای معقول استقامت و پایداری کودک را دو چندان کنند کمک بسیار بزرگی را برای پیشرفت فرزند خود انجام داده اند .

سومین عامل جستجوی تازگی است ، افرادی که روحیّه تنوع طلبی دارند این انگیزه را دارند که برای رسیدن به مطالب نو و بدیع فعالیت کنند .

 چهارمین عامل تداوم است ، کودکانی که مدام به هر دلیلی از حضور منظم در کلاس درس فرار کرده و در حفظ توجه و تمرکز در کلاس مشکل دارند در یادگیری دروس هم با مشکل مواجه شده و از پیشرفت باز می مانند ، البته همچنان که گفته شد محیط نقش بسیار مهمی در پیشرفت تحصیلی فرزندان بر عهده دارد هنگام تولد مغز نارس ترین ارگان بدن است . با فراهم آمدن شرایط محیطی مناسب ارتباط بین نورونها و سلولهای مغزی به مراتب بیشتر می شود و زمینه مناسبی را برای یادگیری فراهم می آورد . تغذیه مناسب ، سلامت جسمی ، کیفیت تحریک محیطی ، جو عاطفی خانواده و میزان پاسخ دهندگی به رفتارهای کودک از جمله عواملی هستند که موجب جهت دهی مناسب برای کودک می شود .

اگر دو کودک که دارای بهره هوشی یکسان هستند را در دو محیط متفاوت که یکی غنی و دیگری فقیر است قرار دهیم مطمئناً کودکان با محیطی مناسب تر عملکرد بهتری را از خودشان نشان خواهند داد .

 




تاریخ : دوشنبه 91/12/14 | 10:19 عصر | نویسنده : احدی | نظر

خدایا

تو کی نبودی که بودنت دلیل بخواهد؟

تو کی غایب بوده ای که حضورت نشانه بخواهد؟

تو کی پنهان بوده ای که ظهورت محتاج آیه باشد؟

کور باد چشمی که تو را ناظر خویش نبیند.

کور باد نگاهی که دیده بانی نگاه تو را درنیابد.

بسته باد پنجره ای که رو به آفتاب ظهور تو گشوده نشود.

و زیانکار باد سودای بنده ای که از عشق تو نصیب ندارد.

خدای من!

مرا از سیطره ی ذلت بار نفس نجات ده

و پیش ازآنکه خاک گور بر اندامم بنشیند از شک وشرک رهایی ام بخش.

خدای من!

چگونه نا امید باشم در حالی که تو امید منی!

چگونه سستی بگیرم ,چگونه خواری پذیرم که تو تکیه گاه منی!

ای آنکه با کمال زیبایی و نورانیت خویش

چنان تجلی کرده ای که عظمتت بر تمامی ما سایه افکنده




تاریخ : شنبه 91/12/5 | 5:10 عصر | نویسنده : احدی | نظر

 

@@@ بغل راننده @@@
شخصی شنیده بود که بعضی از مردم برای پیاده شدن از ماشین به راننده می گویند :  لطفا همین بغلها مرا پیاده کنید
او نیز این جمله را حفظ کرد ویک روز که سوار ماشین شده بود به راننده
گفت : لطفا همین کنارها مرا بغل کنید .

@@@ احتمال @@@
یک نفر با کت وزیر شلواری نشسته بود
همسرش گفت: چرا کت رواز تنت درنیاوردی؟
جواب داد، آخه شاید مهمون بیاد.
پرسید:س چرا با زیرشلواری نشسته ای ؟
یارو گفت : خب ، شاید هم مهمون نیاد .

@@@ صدای بچه @@@
اولی :
خانم .. این بچه شما چه صدایی داره ، آدمو خسته میکنه ، ساکتش کنین .
دومی :
شما انتظار دارین یه بچه ی دو ساله صدای شجریان داشته باشد ؟؟

@@@ زیاد شدن حافظه @@@
چیز هایی که باعث زیاد شدن حافظه می شود :
خوردن شیرینی ، عدس ، گوشت، نان سرد ، قرائت آیه الکرسی ، دائم الوضو بودن ، رو به قبله نشستن به صورت علما نظر کردن و اطاعت امر والدین ، بیدار شدن در شب و مشغول شدن در آن به عبادت خداوند متعال .

 




تاریخ : جمعه 91/12/4 | 8:59 عصر | نویسنده : احدی | نظر

روزهای پنج شنبه که میشه ... دلم تنگ تر از قبل میشه ... به لحظات سر امدن انتظار هر چه نزدیک تر می شویم ...

 روحم بی تابتر شده ... وقلبم  از شدت هیجان با تمام توان می تپد ...

همیشه در این مواقع پنجره ی دلم را رو به سوی افق امدنت می گشایم  ....

واز پس پرده ی نازک اشک مسیر امدنت را به نظاره می نشینم  ...

ولی این هفته با هفته های دیگر فرق می کند  ....

مرغ روحم تاب ماندن در قفس تن را ندارد  ... وملتمسانه از من  رهائیش را می خواهد ....

رهایش می کنم  تا ببینم ارامشش را در کجا میابد ...پرواز می کند به سوی گنبد زرد طلا ....

با اشک شوق می شوید فلب کوچکش را  ... محل سکنایش روی سقف سقا خونه ...  رو به روی پنجره ی فولاده .....

می گوید با عمق وجود مسبب دلتنگیش را به امام رضا(ع) ...

اقا جونم خسته ام .. دلتنگم ... چقدر انتظار .... تا کی انتظار امدنش را بکشم ... ولی او نیاید ....

 وجودم در طوفان حوادث افتاده .... تند باد های سهمگین شک وتردید  ... ار هر طرفی بروجودم تازیانه می زند ...

در این سرا پرده ی اشوب تکیه گاه می خواهم .... تکیه گاهی مطمئن  ...

تکیه گاهی که چونان درختی تنومند  بتوانم بر ان تکیه کنم ...تا از  برخورد تازیانه های تردید در امان باشم ...

روحم از این همه ازار خسته شده  ...و چسمم تحمل این همه سختی را ندارد ...

دیگر چشمانم توان تشخیص حقیقت  در این مه ظلمانی  ادغام حق با باطل را ندارد ....

چشمانم کم سو شده اند ... می تر سم روشنایی خود را در این اشوب کده ی تردید ها از دست بدهند ....

روزگاریست  که نا اهلان به سخره گرفته اند هویتم را ...

به زیر سوال برده اند اعتقاداتم را ....

 وپوچ می دانند انتظارم را ...

ولی من  به پشتوانه ی  اعتقا داتی که از کلام شما وخدا دارم  ...

واین اعتقادات از کودکی با گوشت وخونم عجین شده  .... منتظر می مانم  ... ومی دانم که روزی او می اید ...

که خداوند فرموده:

              «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ  »

به پشتوانه ی این کلام الهی باز هم منتظر می مانم ....   

اقا جونم تو که ضامن اهوانی ...

نقطه ی امید  نا امیدان   وتکیه گاه بی پناهانی  ....

گرما بخش قلب های یخ  زده ...  وشوینده ی چشمان غبار گرفته ای .....

مرا هم در چتر حمایت خودت قرار بده .... در این دوران تر دیدها تکیه  گا هم باش  ... تا گل وجودی امام زمان (عج) رخ نماید ......

کبوتر دلم چه خوب محلی را برای سکنی وارامش برای خودت انتخاب کرده ای .....

کاش می توانستیم برای همیشه  هر دو کنار پنجره ی فولاد بمانیم  .....

وقلب هایمان را با طنابی از عشق انتظار به انجا دخیل ببندیم ...

تا دیدن رُخش را از امام رضا حاجت بگیریم ....

 Word چسباندن متن از نرم‌افزار




تاریخ : جمعه 91/12/4 | 8:56 عصر | نویسنده : احدی | نظر

 

معاویه در تمام دوران حکومتش از رویارویی نظامی با لشگریان اسلام ناب دوری می‌کرد و با تاکید مشاورانش، جنگ نرم و تاثیرگذاری بر باور مردم را بهترین روش در مبارزه با اسلام ناب می‌دانست و اولین نتیجه را هنگامی گرفت که ابن ملجم مرادی که جانبازان و لشگریان حضرت علی(ع) و از نماز شب خوانان و متهجدان دوران بود با نیت "قربه الی الله " در محراب عبادت شمشیر به فرق حضرت علی(ع) زد تا آنجایی که امام حسن مجتبی(ع) می‌فرمود: اگر به اندازه انگشتان دو دست یار با وفا داشتم جنگ را بر صلح ترجیح می دادم.در تعریف جنگ نرم آمده است: تلاش برنامه ریزی شده دشمن از طریق نفوذ و تأثیرگذاری بر اعتقادات، باورها، ارزشها و الگوهای رفتاری یک ملت و نظام سیاسی، جهت سلب و یا تحمیل اراده و ایجاد تغییرات در ارکان یک کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی.

 




تاریخ : چهارشنبه 91/11/4 | 5:23 عصر | نویسنده : احدی | نظر

 

فتنه 88 بازی خوردگانی داشت که در این جریان ، بخشی از کاندیداها بازی خوردند ، بخشی از فعالان سیاسی بازی خوردند ، یعنی عملا در یک بازی وارد شدند که قاعده ی آن خارج از مرزها تدوین شده بود/ دشمن بعد از تجربه شکست در  فتنه سیاسی 88،فتنه اقتصادی را در سر می پروراند .مدیریت و دفع فتنه سال 88 یکی از ارزشمندترین و گران سنگ ترین تجربیات انقلاب اسلامی است. همان گونه که در هفته ی دفاع مقدس اصولا باید مولفه های پیروزی ملت در جنگ را دقیق تبیین کنیم در برنامه های 9 دی نیز باید مولفه هایی که منجر به پیروزی ملت در فتنه 88 شد، را تبیین کنیم. اگر زمینه های  منجر به فتنه 88 و عوامل پیروزی ملت ایران در این فتنه را دقیق  تبیین نکنیم و برخورد سطحی بنمایم ممکن است در تکرار تاریخ هزینه های دیگری بدهیم  به همین دلیل باید این گونه نمادها را نگهداری کنیم وبا آسیب شناسی دقیق از این فرصت استفاده کنیم .

 




تاریخ : چهارشنبه 91/11/4 | 5:21 عصر | نویسنده : احدی | نظر

  • قالب وبلاگ | بلاگ اسکای | ایران موزه