سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش ها ی تحکیم خانواده  

1.      استحکام روابط میان اعضا: تفاهم ، رابطه ی صمیمی ، روابط زناشویی سالم، و ... باعث استحکام روابط میشود.همسر حامی ، پشتیبان و شریک زندگی است ."هن لباس لکم و انتم لباس هن "   (زنان به منزله ی لباسی برای شمایند وشما به منزله ی لباسی برای آنها).  

2.      پیوند بین اعضای خانواده: همسر ، نزدیکترین و محرم ترین فرد است . به او به عنوان نیمه ی تن ، حامی و پشتیبان نگاه کنیم .

3.      کسب دانش و مهارت: برای اینکه بتوان یک همسر خوب و توانا شد باید مهارتها ، دانشها و بینشهای لازم را کسب کرد .برای همین منظور لازم است کتاب های مربوط به تعلیم و تربیت ، روان شناسی خانواده ، آیین همسرداری ، و شرکت در جلسات آموزش خانواده ، مهارتهای خود را بیفزاییم.

4.      روابط سالم میان اعضای خانواده:برقراری روابط انسانی سالم و درست میان اعضای خانواده ، مهمترین عامل سلامت خانواده است . همدلی ، همکاری ، هماهنگی ، همفکری میان اعضای خانواده ، باعث ایجاد روابط سالمی در خانواده می شود . امام صادق فرمودند:"من حسن بره باهله زاد الله فی عمره"(هر کس با خانواده اش نیک رفتار باشد ، خداوند بر عمرش می افزاید.)

5.      ایجاد امنیت روانی: داشتن تعهد و و فاداری ، اعتماد ، انصاف و صمیمیت و سعه ی صدر و تفاهم متقابل ، دوست داشتن همسر ، لازمه ی استمرار روابط خانوادگی است . با این کارها ایجاد حس مسوولیت کرده و امنیت روانی در خانواده ایجاد می شود . "و ان ارضاکم عند الله اسبقکم علی عیاله"(خداوند از کسی که زمینه ی آسایش خانواده ی خود را فراهم سازد ، خشنود تر است.)

6.      تأیید همدیگر:همسر را مورد توجه قرار دهیم و رفتارهای مطلوب را تأیید کنیم . تأیید و بیان نکات مثبت در جمع نیز باید باشد . پیامبر فرمودند:"خیرکم ، خیرکم لاهله "(بهترین شما ، بهترین برای خانواده اش است.)

7.      برخورد منطقی:برخورد منطقی و به دور از پرخاشگری و تعصب موجبات تحکیم روابط می شود .

8.      جلوگیری از سوء تفاهم: سوء تفاهمات به صورت یک فرآیند مخرب و پیش رونده ، عمل می کنند . گاهی یک سوء تفاهم کوچک به تریج بزرگ شده و یک مسأله ی بزرگ را ایجاد می کند. پس سوء تفاهمات را باید برطرف کند. 




تاریخ : دوشنبه 94/2/14 | 11:30 عصر | نویسنده : احدی | نظر

  • قالب وبلاگ | بلاگ اسکای | ایران موزه