سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقام معظم رهبری:                                                                                     

خمینی عزیز مارا کیست که نشناسدو کیست که به شایستگی بشناسد، الفاظ مرا تحمل آن نیست که آن حقیقت فاخر و آن گوهر نفیس را در خود بگنجاند.

به نظر می رسد دست کم دو قرن لازم است تا امام وتاثیری که ایشان در جامعه بشری گذاشته دقیقاً ارزشیابی شود.در عین حال از انجاکه تحلیل و کشف رموز شخصیت الهی امام رهگشای حیات با عزت همه مومنان وآزادی خواهان جهان است همه باید سعی کنند شخصیت امام (ره) را با همان ابعاد عظیم به درستی شناسائی کنند. در تحلیل شخصیت امام با نگاهی عمیق به روح ملکوتی و افکار بلند و ویژگیهای منحصر به فرد روحی ومعنوی ایشان و آثار و برکات فراوان حیات طیبه ایشان باید گفت:صدای امام خمینی برای مردم ایران حکم صدای خدا را داشت در نظر میلیونها انسان موحداو دست خدا بر روی زمین وهدیه آسمانی و ملکوتی برای خاکیان بود.

سلوک معنوی وافکار متعالی و تقید بی چون و چرای ایشان به دستورات شرع و تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هر مسلمان منصفی را بر این باور استوار می ساخت که : گوئی شخصیتی از شخصیتهای آزمون بزرگ صدر اسلام با معجزه ای به دنیا باز گشته تا پس از پیروزی امویان وبه خون غلتیدن شهیدان اهل بیت (ع) سپاه علی علیه السلام را رهبری کند.

ندای امام خمینی از قلب فرهنگ و از اعماق تاریخ و از ژرفای روح این ملت بر می خاست ؛ مردمی که در طول چهارد قرن حماسه محمد (ص) زهراء(س) حسین (ع) زینب (س) ، سلمان، ابوذر و صدها هزار زن و مرد دیگر را شنیده بودندو این حماسه ها با روحشان عجین شده بود، بار دیگر همان ندای آشنا را از حلقوم این مرد شنیدند و علی (ع) و حسین (ع) را در چهره او دیدند.مردمی که سالها این آرزو را که در زمره یاران امام حسین (ع) باشنددر سر میپروراندند به ناگاه خود را درصحنه ای این چنین مشاهده کردند.

گرچه امام خمینی تجلی منحصر به فرد مبارزه طلبی اسلام در قبال استیلای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی غرب بود اما پیام امام در میان مسلمانان نه فقط شیعیان بلکه در همه منطقه و جهان طنین افکند.

شخصیت الهی و پیامهای معنوی حضرت امام بسیاری از پیروان سایر ادیان و مذاهب را به شدت تحت تاثیر خود قرار دادتا آنجا که در نظر برخی از تحلیلگران و متنفکران مسیحی او مسیح معاصر بود و دقیقاً اشعه صلابت و سازش ناپذیری عیسی بن مریم (ع) بودو برخی دیگر از مسیحیان سخن از تاثیر پذیری شدید مقام و عظمت و تحمل و بردباری شکوهمند آن امام عزیزدرک احساس عطیه و موهبت الهی در اولین دیدار با ایشان به میان آورده اند.

امام در اوج ناباوری تحلیل گران بین المللی در حالی که دست اندرکاران و  نظریه پردازان توسعه سیاسی در غرب در دهه های 1960 و 1970 بطور کلی به تحولات سیاسی و دینی در ایران وسایر کشورها بی اعتنا بودند با عقاید مذهبی که غرب آنها را کهنه و قرون وسطائی می دانست جهان را تکان داد و شرق وغرب را لرزانیدو میراثی را برجای گذاشت که هنوز زنده ، بالنده و فعال است.




تاریخ : دوشنبه 89/3/10 | 10:54 صبح | نویسنده : احدی | نظر

  • قالب وبلاگ | بلاگ اسکای | ایران موزه