سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

به نام ایزد دانا

 

 

 

مهر ورزیدن به خود ودیگران  فرمان سعادت بخش حق و همه پیامبران خصوصا پیامبر با کرامت اسلام و امامان بعد از حضرتش به همه مردم و به تمام جهانیان است . مهر ورزی ورحم به خود ودیگران زمینه تجلی رحمت حق به انسان و مهر خداوندی به آدمی است .

 

قرآن مجید می فرماید : یکی از صفات اهل ایمان مهر و محبت و سفارش به صبر و رحمت و مهرورزی به یکدیگر است . 

 

علاوه بر انجام این تکالیف، از کسانی باشد که ایمان آورده اند . و یکدیگر را به صبر و مهربانی سفارش کرده اند(بلد 90 ) 

 

در همین راستا مولای متقیان علی (ع) می فرمایند : مهر و محبت بورز تا مورد مهر و محبت قرار گیری .

 

چند روز قبل یکی دو نفر از دوستان طی تماسی فرمودند مراقب باش خدای ناکرده کسانی که تا دیروز با شما نامهربانی کرده و .... به شما نزدیک شوند و دوباره دم از رفاقت نزده و ...... حتی طی پیامکی نیز تهدید کرده بودند که در صورت گذشت شما می بایست در ..... شک کرد . دوستان عزیز از لطف و محبت شما سپاسگزارم .

 

مدتی است که برخی از کلمات همانند خوب وبد ، زشت و زیبا ، کم و زیاد ، دور و نزدیک ، معرفت وغیرت ، ایثار و از خودگذشتگی و ........ در ورزش ما خوب صرف نمی شود . شاید معناو مفهوم صحیح این واژه ها را در قصه ها باید جست . مهر و محبت کم ، دوستی ها سست ، نقدها دشمنی و  ...... هرکسی روزی سخت دارد شاید خداوند متعال در طول زندگی بارها مخلوق خود را در معرض آزمایش قرار می دهد. همانطور که در مدرسه دانش آموزان به وفور مورد سنجش قرار می گیرند . این امتحانی است که خیلی ها در آن رفوزه می شوند . در عین حال که خود را شیعه می دانیم و مدعی هستیم که مولایمان علی (ع) است همیشه به فکر انتقام و فسخ کردنیم . اشاراتی به مهرورزی داشتم تا همگی بدانیم هیچ انتقامی شیرین تر از گذشت نیست . بنابراین شما را هم در این ماه پر خیرو برکت به گذشت و مهرورزی بر نارفیقان دعوت می کنم . مومنان واقعی نباید در میان خود دشمن داشته باشند و اگر هم افرادی  دشمنی ورزید این پیشنهاد معنوی حضرت محبوب را به کار بند تا کینه ورزان به ما تبدیل به مهرورزان شوند :

 

نیکی و بدی یکسان نیست . بدی را با بهترین شیوه دفع کن ؛ با این برخورد متین و نیک ناگاه کسی که میان تو و او دشمنی است ، چنان شود که گویی دوستی نزدیک و صمیمی است. ( فصلت 41)

 

 




تاریخ : دوشنبه 90/5/24 | 11:47 عصر | نویسنده : احدی | نظر

  • قالب وبلاگ | بلاگ اسکای | ایران موزه