سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همگی باید پناه ببریم به خدا از اینکه در مدح و ذم افراد، افراط و تفریط کنیم و جانب تقوا را رعایت نکنیم. در عصر رسانه، بلادرنگی و مانایی محتوا از مهمترین مشخصات ارتباطات در دنیای مجازی است، پس چنانچه مطلبی منتشر کنیم، در کمتر از ثانیه و با مسامحه برای همیشه در فضای مجازی می ماند. حال اگر نسبتی ناروا یا ناسزا به کسی بدهیم، محاسبه عقوبت آن دیگر به دست بشر میسر نیست.

2. سید حسن "خمینی" آمد، مصطفوی است و خمینی. اما اگر کسی با غرض او را مصطفوی بنامد و خمینی قلمداد نکند حسابش با عدل الهی.

3. جایگاه امام راحل (ره) در قلوب مردم ایران اظهر من الشمس است. جایگاه سید احمد نیز بلند و عالی است چرا که منتسب به امام بود و از آن مهمتر در خط امام و بعد هم در خط رهبر معظم انقلاب. همان سید احمدی که اینگونه وصیت کرد:"به حسن و برادرانش این توصیه را می نمایم که همیشه سعی کنند در خط رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیت اسلام و نظام و کشور را می خواهند. هرگز گرفتار تحلیل های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است ."

4. سید حسن خمینی نوه امام است. وقتی 14 خرداد می شود باید او را یکی از صاحبان عزا دانست و حتما رعایت حرمت صاحبان عزا واجب است. وی منتسب است به امام و در این شکی نیست لیکن در خط امام و رهبر بودن یقینا مهم تر و اولی است نسبت به نوه امام بودن. این بدان معنا نیست که وی در این خط قرار ندارد. همراهی و هم خطی در شرایط عادی و معمول ملاک سنجش افراد نیست بلکه این وضعیت باید در بزنگاه ها و بحران ها احراز شود. به عنوان مثال می بایست موضع فرد در برابر فتنه، شفاف، به موقع و فعالانه صورت پذیرد. چرا که فتنه 88 و نتیجه آن در آخرین روزهایش، گناهی نابخشودنی بود به واسطه ضربه جبران ناپذیری به نظام و انقلاب اسلامی که خمینی بزرگ و شهدا آن را بنیان نهادند.

حال که این شخصیت، قصد ورود به عرصه خبرگان رهبری دارد حتما باید این ملاحظات را بیش از قبل رعایت کند. وگر نه مردم متدین و انقلابی ما نمی پذیرد شخصی بدون موضع نسبت به شرایط حساس، سرنوشت ساز و بزنگاه ها در همچنین عرصه ای وارد شود. به علاوه حضور مستقلانه فارغ از بیان، در تعامل با همه دلسوزان مملکت و انقلاب محقق خواهد شد.

5. صلاحیت علمی و شرایط شرکت نیز می بایست از طرف اهل آن که قانونگذار مشخص کرده تعیین شود و نظرات سایرین ملاک عمل نخواهد بود.
مطالب پیش گفته نافی نقد منصفانه نیست و صد البته می بایست هر شخص یا گروه در معرض انتخاب مردم نقد شوند ولو از نزدیکان بزرگان باشند تا سره از نا سره مشخص شود و این توقعی است که جامعه از نخبگان دارند.




تاریخ : سه شنبه 94/10/22 | 11:11 عصر | نویسنده : احدی | نظر

مصطفی صدرزاده با نام جهادی «سید ابراهیم» فرمانده ایرانی گردان عمار از لشکر مقتدر فاطمیون بود. او چند هفته قبل و درست در شب عاشورای حسینی بشهادت رسید. او نیز یکی از شهدای عملیات محرم است که همچنان در حلب جریان دارد.

فاطمیون از رزمندگان افغانستانی مدافع حرم تشکیل شده و همراه شدن با فاطمیون روایت عجیبی دارد. همسرش می‌گوید که مصطفی توانایی عجیبی در یادگیری زبان و تقلید لهجه‌ها داشته است. او به مشهد می‌رود، ریش‌هایش را کوتاه ‌می‌کند و به مسئول اعزام می‌گوید که یک افغانستانی است.

مصطفی بیشتر از دو سال است که در مناطق مختلف سوریه درگیر نبرد با جریان تکفیر است. خانم ابراهیم پور همسر او روایتی خواندنی از 9سال «زندگی شیرین» با مصطفی تعریف می‌کند.

همسر شهید قبل از آغاز عملیات محرم به سوریه می‌رود و مصطفی را می‌بیند. دیدار بعدی آنها در معراج‌الشهدای تهران بود.

پس از بازگشت خانم ابراهیم پور از سوریه، او یکبار دیگر فرصت پیدا می‌کند تا با مصطفی صحبت کند. شب هشتم محرم با مصطفایش تماس می‌گیرد و برای آخرین بار با او حرف میزند. متن زیر بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی با خانم ابراهیم پور است.*

آخرین باری که با مصطفی حرف زدید کِی بود؟

دو روز قبل از شهادتش. آخرین باری هم که صدایش را شنیدم اما دیگر به صحبت نکشید، شب تاسوعا بود. شب تاسوعا تماس گرفتم و او مشغول صحبت با بیسیمش بود. منتظر ماندم تا صحبتش با رزمنده‌ها تمام شود که دیگر ارتباطمان قطع شد؛ فقط صدایش را شنیدم.

از همان آخرین مکالمه برایمان بگویید. شب هشتم محرم چه گفتید و چه شنیدید؟

یکی از دوستان او خواب حضرت زهرا(سلام الله علیها) را دیده بود. حضرت به او گفته بودند: «مرحله اول عملیات را شما پشت سر بگذارید، بعد از آن با من». مصطفی همین خواب را با آب و تاب برایم تعریف کرد.




تاریخ : سه شنبه 94/10/22 | 10:55 عصر | نویسنده : احدی | نظر

تراکتورسازی این روزها به دنبال جبران شرایط نامناسب و فرصتهای از دست رفته در نیم فصل اول رقابتهای لیگ برتر است. قلعه نویی بعد از حضور مجددش در نیمکت سرخپوشان، صحبت از یک تیم متفاوت و قدرتمند در نیم فصل دوم به میان آورد. قلعه نویی بیان داشت که با به خدمت گرفتن بازیکنان جدید در پستهای مورد نیاز، ضعف های تیم را برطرف خواهیم کرد.

ژنرال خیلی زود دست به کار شد. پس از قطعی شدن جدایی یونس و بایرامی، دو مهاجم تراکتور در نیم فصل اول، قلعه نویی به سراغ مهاجم مورد علاقه خود در ملوان رفت و حاتمی را به خدمت گرفت. قلعه نویی، کیانی و ایوب کلانتری را هم به خط میانی خود اضافه کرد.

او امید فراوانی را به سرباز شدن مهاجمین مطرح لیگ برتری داشت. نامهایی همچون، امیری و شریفات برای حضور در تراکتور مطرح شدند. حتی شریفی به تبریز هم آمد ولی سر از ملوان در آورد. از طرفی سایه سنگین نام ادینیو هم بروری تیم دیده می شد. مهاجم برزیلی محبوبی که حرف و حدیثهای مختلفی در مورد او به گوش رسید. 

آرش افشین دیگر مهاجمی بود که صحبتهایی مبنی بر معاوضه اش با بختیار مطرح شد، اما با بازگشت دوباره بختیار به تمرینات این جابجایی هم منتفی به نظر می رسد.

حال با این شرایط پیش آمده در مورد بازیکنان مطرح شده، خلعتبری گزینه این روزهای سرخپوشان برای تقویت خط حمله متزلزل تیم در نیم فصل مطرح شده است. بازیکنی که با توجه به جدایی شریفی از سپاهان، پیوستنش به تراکتور کمی سخت به نظر می رسد. بی شک مدیران سپاهان رضایت نخواهند داد دو مهاجم اصلی تیمشان در نیم فصل رقابت ها اصفهان را ترک کنند.

موضوعی که باید به آن توجه کرد، شرایط خط حمله تراکتورسازی است. قلعه نویی در زمانی که یونس را کنار گذاشته بود، از سزار برزیلی که پست اصلی اش هافبک است، در خط حمله استفاده می کرد. بازیکنی که با توجه به دوندگی فراوان و سرعت و قدرت بالای خود در این پست به کار گرفته شد.

 باید دید که قلعه نویی واقعا عزمی راسخ برای جذب یک مهاجم تمام عیار در ذهن دارد یا به حاتمی و سزار که خودش به خط خمله انتقال داده است بسنده می کند. از طرفی با توجه به جذب کیانی و بازگشت بختیار ، اکنون تراکتوری ها در خط هافبک با ترافیک شدید بازیکن مواجه شده اند و هافبک های  توانمند تراکتور از جمله سزار، نخواهند توانست فرصت بیشتر بازی پیدا کنند. باید دید تصمیم قلعه نویی در این رابطه چه خواهد بود.تصمیمی که هرچه باشد بی شک باید بازی های آسیایی  هم در نظر گرفته شود.




تاریخ : شنبه 94/10/19 | 11:36 عصر | نویسنده : احدی | نظر

بسمه  تعالی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب حجت االاسلام والمسلمین آقای دکتر روحانی
سلام علیکم
با عرض ادب و احترام فراوان

نامه حضرتعالی خطاب به ریاست محترم قوه قضاییه و وزیر محترم کشور را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان یکی از نکات مهم و تیترهای اصلی به اطلاع ملت ایران رسید، شنیدم و دیدم . بعنوان یک مدرس دانشگاه و عضوی از این کشور اسلامی  از محضر شما کسب اجازه می نمایم تا نکاتی را به عرض عالی برسانم

از اینکه دستور سریع ، قاطع و به موقع در مورد حوادث ناگوار اتفاق افتاده ،  با ذکر تاریخ پاسخ گویی (که در کشور ما نادر اتفاق افتاده) صادر گردید مایه خوشحالی بسیاری از مردمان کشور گردید. از اینکه شنیدیم که  سفارت کشوری که حکم مهمانان ما را داشتند ( هر چند ناباب) مورد تعرض قرا گرفته و برای ساکنان آن اسباب مشکلاتی  را فراهم نموده است حقیقتا آزده خاطر شدیم. از اینکه می دانیم این عمل وجهه نظام مقدس و سربلند اسلامی را در دنیا مورد خدشه و زمینه بدنامی را برای آن ایجاد می نماید باز دل همه دلبستگان به نظام امام عزیز  و میراث شهدا را به درد آورد.و به همین خاطر نامه حضرتعالی مسرت بخش و امیدوار کننده همچون مرحمی می تواند بر دل فرزندان خمینی کبیر باشد.

اما آنچه نگارنده را به نوشتن این خطوط نا مفهوم واداشته است  این مسائل نبوده است. بلکه بیشتر گلایه ای بعنوان یک شهروند خدمت حضرتعالی و معرفی  متهمان و مجرمان اصلی قبل از وزارت محترم کشور و قوه محترم قضاییه بر اساس حدسیات ناقص خودمان می باشد.

از اینکه وقتی ناموس ملت رشید و سربلند و عزت مند ایران در سرزمین امن مکه و مدینه مورد تعرض قرار گرفت و این نامه ها با این تندی را ندیدیدم گلایه مندیم. از اینکه 500 زایر مظلوم لب تشنه در سرزمین منا زیر سایه بی تدبیری و( تاریخ گواهی خواهد داد عمدیات ال سعود و نوعی خرابکاری عمدی ) آل سعود یهود نفس در سینه هایشان ماند و زیر دست و پا و یا در کانتینر های داغ جان دادند و این نامه ها با این ادبیات و قاطعیت را ندیدند گلایه دارم.

از اینکه مردم مظلوم یمن به جرم دوستی با کشور ایران اسلامی زیر بمباران بی سابقه بمبهای منع شده حتی برای حیوانات سوختند و جان دادند و کودکان و مادرانش سوختند و از این قماش نامه های ندیدند گلایه دارم. از اینکه شیخ مظلوم زاکزاکی و هزاران تن از اصحاب و اولادش به جرم دوستی با ایران در آتش خشم کثیف اذناب آل یهود سوختند و به یک تماس تلفنی ساده اکتفا شد گلایه دارم. از اینکه برای شهادت شیخ مظلوم و شهید النمر به اندازه سفارت ال یهود نامه ندیدم گلایه دارم.

ریاست محترم جمهور اسلامی در مکتب خود شما و حوزه شما در قران  به ما گفتید اشداء علی اکفار و رحماء بینهم. اما از اینکه متن قرآن را بر عکس در حال عمل شدن می بینم شدت را بر دوستان و نهایت رافت و مهربانی با دشمنان می بینم گلایه دارم.

مگر نه در فقه حوزه شما ولی دم هر خون شیعه در هر جای دنیا ریخته شود کل شیعیان عالم می باشد . از اینکه شما بعنوان ولی دم شیعیان به اندازه حادثه پاریس عصبانی نشدید گلایه دارم.

در نامه شما ذکر شده بود مقصر اصلی شناسایی و معرفی شود جناب ریس جمهور بزرگوار نه به قوه محترم قضاییه و نه به دولت محترم زحمت ندهید . اجازه دهید تا بنده با ذهن ناقصی که نه از حقوق سر در می آورد نه از جرم شناسی  خدمت حضرتعالی با اطمینان بالا معرفی نمایم.

مقصر حادثه کسانی بودن که نزدیک به 20 نفر از انسانهای مظلوم را در کنسولگری افغانستان سر بریدن. ومظلومانه مثله کردن. همانانی که جیره خوار و پرورش یافته مکتب دو محمد نحس: ابن عبدلوهاب و ابن سعود بودند. مقصر اصلی کسانی بودند که سفارت ایران مظلوم را در زمان جنگ  در لندن به آتش کشدیدند و کارکنان آن را به شهادت رسانده و یا بدنشان را سوراخ سوراخ کردند و احدی خم به ابرو نیاورد. 

مقصر اصلی کسانی بودند که خانه سفیرمان را در لبنان به بمب بستند و زن و فرزند سفیرمان را تکه تکه کردند.  مقصر اصلی کسانی بودند که سفیر کشوری را که مهان مردم سودان بود به اسارت بردن و بعد از ماهها زجر و شکنجه با هزینه های زیادی فروختند. مگر نه در  ادبیات زیبای ایرانی می گوییم خودکرده را تدبیر نیست. همه این اقدامات زیر سر چه کسانی بود چه کسانی اینگونه ادبیات را به عالم معرفی نمودند.

جناب ریس جمهور عزیز شما به جای قاطعیت با اینان و با ال سعود یهود  و وارثان قبایل مضر و ربیعه شمشیر را به سوی چهار و پنج بچه جوان رنجیده و خون دل خورده ای که حیثیت و ناموس و تبارشان را زیر دست پای انسانهای جاهل در حال له شدن می بینند و به ظاهر متهم به این کار می باشند نشانه رفته اید

جناب ریاست محترم جمهور : شنید ه اید فردی وارد مسجد شد و زن ومردی را درحال عمل شنیع در محراب مسجد دید. به صورت آنان تف انداخت که چرا مرتکب عمل حرام در محراب می شوید. مرد خاطی رو به او نمود و گفت که مگر نمی دانید تف انداختن در محراب مکروه می باشد. فریاد و بیداد به راه انداختند و او را کشان کشان به سوی قاضی شهر بردند که این فرد در محراب تف انداخته است. قاضی اورا به دریافت شلاق به جرم عمل مکروه مجازات نمود. در حالی که شلاقها را می خورد فریاد زد وای به حال ملکی که که عمل مکروهش را با شلاق مجازات و به عمل حرامش می خندند. فرض کنیم این عمل کار جوانان خودسر به قول دوستان شما باشد تاوان این عمل مکروه کجا و جرم فرزندان ابن عبدلوهاب کجا.

آقای ریس جمهور مقصر بعدی رک وصریح مسئولین دولتی ما می باشند. چرا؟  ذهن خالی از قاعدهای حقوق ی من به من می گوید دولت مسئول پیش بینی و، جلوگیری از اعمال نا امنی در کشور و تامین امنیت ساکنان این کشور می باشد. چرا مسئولین شما نتوانستند حادثه را پیش بینی و نیروی امنیتی کافی برا جلوگیری از این نا امنی تدارک ببینند.اگر نتوانستند پیش بینی کنند پس دال بر ناتوانی زیر دستان شماست و باید مجازات شوند. و اگر توانستند و نکردند دال بر عناد (خدای نکرده) و خیانت است که باز مجازات مضاعف می طلبد. اگر این عمل آنطوریکه فرماندهی نیروی انتظامی در مصاحبه فرمودند توسط افراد نفوذی صورت گرفته است باز  ابواب جمعی دولت شما در شناسایی این عوامل کوتاهی و مستوجب مجازات می باشند . پس دنبال مقصر نگردید.

آقای ریس جمهور عزیز چرا وقتی به ناموس ایران اسلامی تجاوز شد اینقدر عصبانی نشدید. چرا وقتی فرزندان مظلوم و زوار بی گناه این مردم را کانتینر کانتینر زنده زنده در زیر خاک در حادثه منا دفن کردند این قدر عصبانی و بر افروخته نشدید. چرا وقتی یمن در زیر سم هواپیماهای غول پیکر مافوق پیشرفته آل مضر و ربیعه شخم زذده شد اینقدر عصبانی نشدی، چرا وقتی شیخ مظلوم نیجیریه ای و هزاران تن از اصحابش را به آن مصیبت دچار کردند رحما بینهم بودید. و چرا وقتی ناموس ایزدیان، شیعیان و کردها در بازار آل یهود مثل بردگان دست به دست می شد رحماء بینم بودید.

جناب ریس جمهور گلایه دارم که ای کاش به اندازه حادثه پاریس ( که آن هم امر غم انگیز ومصیبت باری بود) برای همه این مصیبت ها عصبانی می شدید و دستور سریع می دادید. آقای ریس جمهور محترم باز تاکید می کنم کار تعرض به سفارت مضموم و زشت و ناپسند بود اما مکروهی دی مقابل حرام بود. بیاییم اشداء علی اکفار و رحماء بینم یا تساوی بین کفار و دوستان قائل شویم.

ایام مستدام باد




تاریخ : شنبه 94/10/19 | 11:32 عصر | نویسنده : احدی | نظر

خلاصه سخنان رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مردم قم

??همه در انتخابات شرکت کنند

??حتی کسانیکه نظام را قبول ندارند برای حفظ و اعتبار کشور شرکت کنند

??ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد

??انتخابات مال رهبری نیست مال ایران اسلامی و جمهوری اسلامی است

??این موجب تقویت نظام و تأمین ماندگاری آن و باقی ماندن کشور در حصار امنیت کامل و بالا رفتن اعتبار و ابهت ملت است

??همه سعی کنند درست انتخاب کنند

??مجلس کنونی در مسائل بین المللی مواضع خیلی خوبی میگیرد که مغتنم است

??این کجا و آن مجلسی کجا که در مقابل دشمنان همان حرف آنها را چه در قضیه هسته‌ای چه در قضایای گوناگون تکرار میکند

??یکایک افراد نماینده دخیلند و انسان باید به شکل اطمینان بخشی به نتیجه برسد

??مجلس خبرگان خیلی مهم است

??آن روزی که رهبر فعلی در دنیا نباشد یا رهبر نباشد، این مجلس باید رهبر انتخاب کند که کلید حرکت انقلاب دست او (رهبر) است

??آیا خبرگان کسی را انتخاب خواهد کرد که در مقابل هجمه دشمن بایستد، به خدا توکل کند، شجاعت نشان دهد و راه امام را ادامه دهد یا کسی را که جور دیگریست؟

??کسانی که فهرستی را معرفی کرده‌اند متدین، مؤمن، انقلابی و در راه امام باشند، به حرفشان اعتماد می‌کنم و رأی می‌دهم

?? اگر دیدم کسانی به مسائل انقلاب، دین و استقلال کشور خیلی اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف آمریکا و غیر آمریکا است به حرفشان اعتماد نمی‌کنم

??اصلی ترین هدف مراکز فکر و اندیشه در دنیای استکبار، از بین بردن عناصر ماندگاری انقلاب است

??عده ای  به خاطر مسائل شخصی و خانوادگی مواضع دیگری در قبال انقلاب گرفته اند

 ??«ایستادگی، بصیرت و عملِ در لحظه نیاز» رمز موفقیت انقلاب اسلامی

 ??انقلاب و کودتای رنگی سال 88 دشمن در ایران با حضور مردم، شکست خورد




تاریخ : شنبه 94/10/19 | 11:30 عصر | نویسنده : احدی | نظر

غرب قبله عربستان :

درست چند روز بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و روز پایانی هفته ی وحدت در جمع کثیر علمای اسلام و یادآوری لزوم ایجاد تمدن نوین اسلامی توسط علمای همه فرق های اسلامی اعم از شیعه و سنی، درحالی که ملتهای مسلمان و آزاده هنوز از غم حادثه و فاجعه منا بیرون نیامده بودند خبر ناگوار و شوک برانگیز اعدام عالم و مجتهد مسلم آیت الله نمر باقرالنمر و 46تن از یاران آن شهید تفکر، توسط جابران و ظالمان سعودی همه را در بهت و اندوه فرو برد

و این جنایات و ادامه ی آنها، سرسپردگی محض دولتهای عربی و در راس آن عربستان سعودی را برای همه مسجل کرد بطوریکه امام خامنه ای ایجاد تمدن اسلامی را در همه ابعاد با وجود چنین سیاستمداران ظالمی غیرممکن می دانند و می فرماید که نباید امیدی به آنها داشت و لازمه اصلی این تمدن نوین اسلامی داشتن عقل، تدبیر و بصیرت می باشد.

«  امروز نوبت دنیای اسلام است که با استفاده از دانش و ابزارهای جهانی و همچنین عقل و خردمندی و تدبر و بصیرت، در جهت برپایی «تمدن نوین اسلامی» حرکت کند »

«اکنون نوبت دنیای اسلام است تا در جهت پایه ریزی شالوده تمدن نوین اسلامی گام بردارد، گفتند: برای رسیدن به این هدف، امیدی به سیاستمداران دنیای اسلام نیست و باید علمای دین و روشنفکران راستین که قبله آنها غرب نیست، اقدام به روشنگری در میان امت اسلامی کنند و بدانند که برپایی این تمدن، امکان پذیر است»

دولت عربستان به یقین متوجه منفور شدن خود در میان مردم کشورهای مسلمان و مردم کشور خود شده است و در این راستا تلاش می کند به هر قیمتی که هست خود را سرپا نگه دارد، چرا که انسان وقتی فاقد عقل و اندیشه و تدبیر باشد دست به همه ی جنایات خواهد زد و در این صورت چه فرقی با حیوان درنده فاقد عقل که برای زنده ماندن خود انجام میدهد خواهد داشت و سخن ابوعلی سینا بجاست که فرمودند« من از گاو می ترسم برای اینکه اسلحه دارد و عقل ندارد» و به یقین همه این جنایات و اعدام های وحشیانه و خون های ناحق دیری نپائید که دودمان این رژیم ظالم را برخواهد چید.

و چه خوش فرمود رهبر فرزانه که بدون تردید خون به ناحق ریخته این شهید مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهی گریبان سیاستمداران سعودی را خواهد گرفت.

 




تاریخ : شنبه 94/10/19 | 11:27 عصر | نویسنده : احدی | نظر

دولت یازدهم را دولت دود و رکود بنامید؟

عملکرد دولت در مسئله رکود و مبارزه با دود و آلودگی‌هوا بسیار ضعیف است که در صورت عدم‌توجه باعث ایجاد بی‌اعتمادی بین مردم خواهد شد، زیرا مردم به‌امید رفع مشکلات به آقای روحانی رأی دادند. 
سال 92 رئیس جمهور در زمان تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری وعده‌هایی را به ملت دادند که متأسفانه تاکنون موفق به رفع هیچ‌یک از آنها نشده است. 
ایشان در خصوص رفع تحریم‌ها وعده‌هایی دادند که نه‌تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه چرخش سانتریفیوژ نیز در حال کم شدن است، در حوزه محیط زیست و مخصوصاً آلودگی هوا تاکنون هیچ کار جدی از سوی دولت در جهت رفع آن صورت نگرفته و متأسفانه سازمان محیط زیست به‌جای اینکه به رفع آلودگی هوا برسد بیشتر به مسائل سیاسی توجه دارد و با توجیهاتی از قبیل سرب در بنزین از کوتاهی خود سر باز می‌زند. 
اگر در خصوص آلودگی هوا دولت تنها اعلام می‌کرد که برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد باز این موضوع قابل توجیه بود اما در خصوص این موضوع هیچ برنامه‌ای ارائه نشده است. 
آقای روحانی در عین حالی که شعار می‌دهد دولت نقد شود اما در مقابل انتظار دارد هیچ‌کس او و دولتش را نقد نکند، رکود در کشور وجود دارد و دولت می‌توانست با یک برنامه ساده و توجه به اقتصاد مقاومتی به‌راحتی رکود را از بین ببرد و با آن مقابله کند. 
دولت برای رفع مشکلاتی از جمله آلودگی هوا که روزانه چندین نفر را به کام مرگ می‌کشاند اقدام جدی نمی‌کند، دولت اگر همین رویه را ادامه دهد نه‌تنها در انتخابات مجلس موفق نخواهد شد بلکه مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم نیز به او اعتماد نمی‌کنند 
عملکرد دولت در جلوگیری از کاهش رکود و مبارزه با دود بسیار ضعیف است و در صورت عدم‌توجه باعث ایجاد بی‌اعتمادی بین مردم خواهد شد، زیرا مردم به‌امید رفع مشکلات به آقای روحانی رأی دادند.




تاریخ : چهارشنبه 94/10/16 | 11:11 عصر | نویسنده : احدی | نظر

حجامت برای بدن مفید است یا مضر؟

دکتر سید مهدی میز غضنفری، متخصص فیزیولوژی و مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه حجامت یکی از روشهای پیشگیری و درمان در طب سنتی است، افزود: البته باید توجه داشت چنانچه تجویز انجام عمل حجامت و همچنین چگونگی، تعداد دفعات آن توسط پزشکی که دارای تخصص طب سنتی است صورت گیرد می‌تواند فوائد لازم را به همراه داشته باشد.


مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در صورتی که حجامت توسط افراد ناآگاه و غیر متخصص تجویز و انجام شود ممکن است عواقب و خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کند.

دکتر میر غضنفری در ادامه افزود: عمل حجامت برای افراد سرد مزاج که دارای فشار خون پایین هستند توصیه نمی‌شود و بیشتر برای افرادی با مزاج گرم که ممکن است دارای علائمی همچون حرارت بالای بدن، پوست جوش دار، خارش و همچنین تلخی دهان و خونریزی لثه، خون دماغ هستند، توصیه می‌شود و این افراد از فوائد عمل حجامت بر بدن، بیشتر بهره‌مند می‌شوند.

این پزشک در تشریح خواص حجامت گفت: عمل حجامت به پاکسازی خون، خون‌سازی و تقویت سیستم انعقاد خون در بدن کمک می‌کند و همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز موثر است و در برخی موارد باعث کاهش درد در بدن می‌شود و در مواردی به طور غیر مستقیم به از بین بردن عوارضی مانند موهای زائد بدن نیز کمک می‌کند.

 




تاریخ : چهارشنبه 94/10/16 | 11:6 عصر | نویسنده : احدی | نظر


  • قالب وبلاگ | بلاگ اسکای | ایران موزه